, , , , , , , , , , ,

Vacanta in Bulgaria || Kranevo, Albena, Nisipurile de Aur, Capul Caliacra, Balcic

09:00

Buna, dragelor!
Dupa cum se poate observa am disparut din peisaj o vreme pentru ca am plecat intr-o vacanta cam din scurt si a trebuit sa ma ocup de mai multe lucruri. Am venit inapoi duminica, dar din pacate nu am venit bronzata, pe cat am venit racita. Profit de zilele astea libere pe care le mai am pentru a va arata si povesti putin Bulgaria prin experienta mea.

Am plecat in Bulgaria pe 28 iulie, destinatia fiind Kranevo. Din cercetarile pe care le facusem a reiesit ca este ca este o statiune mai mica, asemanatoare cu un sat, dar care dispune de plaja si de o strada principala plina de restaurante si magazinase. Am ajuns relativ rapid acolo, din Vama Veche am facut 52 de minute. Zona este superba, esti inconjurat de dealuri pe care se afla o multime de case toate cu acoperisul rosu. Kranevo este o statiune linistita, perfecta pentru relaxare. Noi ne-am cazat la Hotelul Sirena, iar pentru 4 nopti si 5 zile, in suita pentru 3 adulti si 2 copii am platit 1200 ron. Oferta a fost luata de pe Booking cam pe ultima suta de metrii. In aceasta oferta am avut inclus micul dejun, iar pentru pranz am mai platit 6 euro pe zi/ de persoana.








Hotelul este foarte curat si linistit. Pe site-urile cu pareri lumea se plangea de mirosul din baie, eu vreau sa va spun ca nu am intalnit asa ceva, ba din contra, baia mi s-a parut geniala. Apa calda in permanenta (sa nu imi spuneti ca nu ati avut evenimente in care cei de la hotel sa va taie apa calda dintr-o data pe motiv ca "boilerul incalzeste apa mai greu". Nu conteaza ca tu faceai dus cu apa calda si dintr-o data apa a devenit rece..) si o presiune la dus de voiam sa iau cabina aia de dus cu mine acasa. Camerele spatioase (le-am vazut si pe cele duble unde intra lejer 4 persoane), aerisite, cu un balcon cam micut ce este drept, dar nu incomod (poti sta sa bei seara o bere si sa fumezi o tigara in el foarte lejer). Personalul de nota 20, mai putin cameristele care nu inteleg engleza si luni, cand trebuia sa facem check-out, la 9 dimineata noi am strans cam tot din camera si m-am dus sa verific sa vad daca am uitat ceva in camera. Nu spun ca nu am trecut de pragul usii din cauza ei, care striga "receptie, receptie". Da, m-am dus la receptie si am explicat ca normal la 12 e check-out-ul si ca am tot dreptul, chiar daca mi-am dus bagajele la masina, sa stau in camera. Au poftit-o frumos afara, am controlat repede camera sa vad daca nu era ceva uitat si am plecat. In rest, cum am zis personalul de la receptie si restaurant minunat.

Micul dejun dimineata este in stil bufet suedez si cuprinde mezeluri, rosii, castraveti, fructe, cereale, miere, dulceata, omleta etc. Ai dozatoare de cafea si suc, dar cafeaua nu este foarte stralucita. Va spun cu mana pe inima ca pana acum nu am mai mancat un pepene galben atat de gustos. Atat legumele, cat si fructele au fost foarte delicioase. Pranzul in schimb a fost cam "meh". In prima zi am primit salata bulgareasca, piept de pui la gratar (cam fad si cam tare) si cartofi prajiti, iar la desert pepene galben. A doua zi am avut o supa traditionala bulgareasca Tarator din castraveti, iaurt si mult, mult usturoi (simteam ca mananc tzatiki cu mujdei de usturoi), piept de pui la gratar cu un sos ciudatel de ciuperci si cartofi prajiti iar la desert o para si niste struguri. A treia zi am primit salata bulgareasca, o rulada din pui, cascaval si ciuperci si ca garnitura, oare ce? Ati ghicit, cartofi prajiti. La desert am avut inghetata. O luna de zile stiu ca nu voi mai pune gura pe cartofi prajiti. De asemenea, daca vreti sa mancati sau sa beti ceva la restaurantul hotelului, aveti 20% reducere.




Plaja din Kranevo este foarte frumoasa, curata, linistita, iar in ziua in care am mers noi am prins niste super valuri. Nisipul este fin, apa este limpede, nu erau alge. Mi-a placut foarte, foarte mult.



Hotelul Therma Palace mi se pare superb, este de 5 stele, dar este ca un mic resort cu terenuri de tenis, niste terase minunate si ajungi imediat pe plaja. In drum spre plaja te intalnesti cu niste cai, folositi bineinteles (ca asa e omul) in agrement. Toti sunt foarte blanzi, m-am dus langa ei sa ii mangai si unul imi facea cu limba. M-am bucurat sa vad totusi ca erau foarte bine ingrijiti. Acel pilaf...ar trebui sa fie o paella. A fost groaznica si scumpa.







Urmatoarea zi am fost in Albena. Plaja este ok, nisipul este fin, apa nu este adanca (trebuie sa inaintezi destul de mult ca sa nu mai poti atinge cu piciorul) dar era plina, plina de alge. Nu mi s-a parut la fel de limpede ca cea din Kranevo. In Albena am mancat cel mai bine din punctul meu de vedere. Eu mi-am comandat o portie de paste carbonara pe care le-am halit instant (imi era si foarte foame), dar ai mei si-au luat pizza si au reusit sa faca poza. Din ce mi-au spus ei, nu a fost foarte reusita.


Seara ne-am jucat pe la parcurile de distractii, m-am uitat prin magazine si preturile mi s-au parut foarte mari in comparatie cu Kranevo ( dar aici va voi povesti mai multe in articolul urmator ce va cuprinde cumparaturile si sfaturile mele).




Urmatoarea zi am fost in Statiunea Constantin si Elena care m-a lasat rece. Fiind sambata, era full de turisti, in special bulgari (aparent si la ei se practica intens turismul de weekend) o super aglomeratie pe plaja, dar am prins si un soare nenica....ardea in asa hal nisipul incat nu puteai sa calci. Apa este destul de adanca la mal, unde este o groapa adanca unde se aduna toate mizeriile, algele si meduzele, iar dupa ce treci de ea, gasesti o apa care iti vine pana la mijloc si foarte, foarte limpede. Mi-a placut foarte mult apa din aceasta statiune, dar plaja in sine nu m-a dat pe spate.
Ne-am intors la hotel, unde am luat pranzul si apoi am plecat la faimoasa statiune, plina de toate natiile, in Nisipurile de Aur. Mi-a placut foarte mult statiunea, mi se pare perfecta pentru tineret si la anul dupa ce termin cu licenta stiu unde voi da o fuga. Am prins concerte de rock in aer liber, niste terase foarte frumoase, restaurantul gen Turnul Eiffel etc. Din pacate nu am facut foarte multe poze aici, dar va asigur ca este super statiunea si plaja.


Duminica m-am imbolnavit de raceala si nu puteam sa ma ridic din pat din cauza ametelilor ( aviz amatorilor de aer conditionat).  Din fericire, mama mi-a luat aparatul si a facut cateva poze la Capul Caliacra si la plaja salbatica din Rusalka unde am inteles ca inotai cu pestii. Eu am stat o zi in camera de hotel, pana seara cand am iesit sa mancam prin Kranevo. Am mancat un pastrav proaspat (se vedea ca atunci era facut), dar destul de fad ca si gust.





Ultima zi, petrecuta in Balcic m-a facut sa ma indragostesc iremediabil de acel loc. Stiam de mult de el, din vremea cand invatam la liceu despre el, dar sa vezi castelul si gradina pe viu este un sentiment minunat. Parca te teleportezi in alta perioada. Va recomand sa va luati ceva comod in picioare, eu eram in sandale si m-au omorat, nici nu am putut sa strabat toata gradina pentru ca m-au batut ingrozitor la picioare. De asemenea, va recomand sa aveti ceva si in cap pentru ca soarele bate foarte, foarte tare. Pentru intrarea in castel si in gradina am platit o taxa de 133 de lei pentru 5 persoane (presupun ca s-a aplicat taxa de grup). La Balcic se poate plati si in lei. Va recomand sa intrati si prin crama sa degustati Vinul de gheata sau Vinul de smochine.  In continuare voi lasa pozele sa vorbeasca de la sine.






























In concluzie, cam asta a fost mica mea vacanta/escapada in Bulgaria. Dintre toate locurile pe care le-am vazut as vrea sa ma intorc in Nisipurile de Aur si bineinteles, Balcic. 

Sper ca v-a placut aceasta postare, sper din tot sufletul sa am cat mai multe ocazii sa pot face astfel de postari dar din pacate eu ma impac foarte prost cu timpul. Maine voi scrie articolul cu toate cumparaturile din Bulgaria. Cateva sunt de beauty, cateva sunt mai mult pe partea de mancare (da, imi place sa mananc chiar daca sunt o schiloada) si sper sa va dau cateva ideei si repere daca treceti pe unde am trecut si eu.

Va doresc o zi cat se poate de minunata si va multumesc ca ati avut rabdare sa cititi acesti articol foarte, foarte lung!
Va pup!

You Might Also Like

7 comentarii

  1. Am fost si eu in Bulgaria in statiunea Chaika, rezervatie naturala cica. Este super linistita. Cand voiam galagie mergeam in Nisipurile de aur, statiune aflata la 10 minute de mers pe jos.Hotelul la care am stat a fost superb. Am avut all inclusive, iar mancarea a fost exceptionala. Ai avut tu ghinion de nu ai mancat prea bine. :-D xoxo

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu la Balcic nu m-am dus cu prea mari așteptări, am vrut să merg mai mult pentru ceea ce semnifică și pentru că era oricum în drum, dar am rămas plăcut surprinsă! M-am îndrăgostit de grădină și am rămas surprinsă de cât de mulți cactuși sunt acolo.
    Păcat că n-ai reușit să ajungi la Cap Kaliakra, Golful Bolata (nu l-ai pomenit, dar am văzut din poză) și Russalka, au fost unele din locurile mele favorite din Bulgaria, mai ales Russalka, dar și în golf e impresionant peisajul dacă urci sus - poate o să mai ai și alte ocazii.

    Eu nici nu îndrăznesc să pun la un loc toate impresiile despre excapada din Bulgaria, o să împart pe vreo 2-3 articole, am văzut prea multe locuri superbe.
    Cât despre mâncare... nu știu dacă ai avut tu ghinion sau eu noroc, dar mie mi-a plăcut tot ce am mâncat la localuri, doar mâncarea de la micul dejun de la hotel nu m-a dat nici pe mine pe spate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pe mine Bulgaria nu prea m-a dat pe spate :D dar îmi place articolul tău! :-*

    RăspundețiȘtergere
  4. Orașul meu e port pe Dunăre și se trece cu bacul drec în Bulgaria și cu toate astea n-am fost niciodată :))
    Am de gând să merg și eu la Nisipurile de Aur și la Balcic, dar nu cred că voi mai reuși anul ăsta, am cam exagerat cu călătoriile :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma bucur sa ajung si eu acolo macar prin intermediul pozelor tale, pana acum n-am avut ocazia sa merg nicaieri in Bulgaria :D sper ca te-ai distrat! Pozele tale m-au facut sa adaug deja restaurantul in forma de Turnul Eiffel pe lista cu locuri de vizitat, clar nu il ratez.

    RăspundețiȘtergere
  6. Minunate pozele facute! Am trecut Bulgaria pe lista de tari de vizitat!

    RăspundețiȘtergere
  7. wow, cate poze! :)
    Dragut!
    Funny faza cu "m-am imbolnavit de raceala" :S

    RăspundețiȘtergere

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.